Kulhydrat

Billig Kulhyrdat & Carbs

Her finder du en oversigt over Kulhydrat & Carbs, hvor du kan sortere efter pris pr. 100g kulhydrat og kulhydrat pr. 100g.

 

Dit daglige kulhydratbehov afhænger af, hvor fysisk aktiv du er. På inaktive dage kan du derfor med fordel reducere dit kulhydratindtag. På den måde kan du forhindre, at de kulhydrater der ikke forbrændes ved aktivitet som træning, løb og meget mere, lagres som fedt i kroppen. Det modsatte gør sig gældende på aktive dage, hvor du med fordel øge indtaget af kulhydrater.

 

Situationen er ofte den, at jo højere puls du har/træner med, des mere kulhydrat forbrændes. Hvilken form for træning du laver, har derfor også betydning for hvor stort dit indtag af kulhydrater bør være. Det er helt klart mest optimalt at spise kulhydrater i måltidet efter din træning, uanset om det er kondinationstræning, styrketræning eller anden form for aktivitet. På den måde sørger du nemlig for opfyldning af glycogendepoterne i musklerne, som kan blive tømt eller delvist tømt ved fysisk aktivitet.

 

Der er mange måder at få sine kulhydrater på. Den nemme og hurtige måde er pulver, som du kan blande op i vand. Du kan også få dine kulhydrater gennem ris, pasta, brød, havregryn, frugt og mange andre produkter. Du finder en vejledning for indtag af Kulhydrat under tabellen.

 

BilledeNavnForhandlerPris pr. 100g KulhydratKcal pr. 100gKulhydrat pr. 100gTil Produkt
kulhydratBodylab Carbs 1 kgbodylab logo7,1139097Til produkt
myprotein kulhydratMyProtein Carbs 1 kgmyprotein logo10,138094Til produkt
gode kulhydraterViking 3 kg 100% Druesukkergetbig logo4,9400100Til produkt
bedste kulhydratViking 4 kg 100% Druesukkergetbig logo4,2400100Til produkt
sund kulhydratBodylab HypoCarbs 1 kgbodylab logo10,337092Til produkt
bedste kulhydratNutripower Carbs 4,5 kgbodyman6,6400100Til produkt
køb kulhydratNutripower Carbs 4,5 kgbodyman14,21378,590,5Til produkt

Hvornår og hvorfor skal jeg tage/spise Kulhydrat?

Mange er rigtig bange for Kulhydrater, specielt fordi at det “low-carb” der er i medierne. Kulhydrater er kroppens primære energikilde, og indeholder kalorier ligesom fedt og protein. Så tanken er ofte at når man lever “low-carb”, så taber man sig. Situationen er sådan, at du taber dig ved at være i kalorie underskud, og ikke ved at leve “low-carb”. Så du kan også tabe dig mens du spiser kulhydrater. Som tidligere beskrevet på bloggen her, anbefaler vi at du spiser kulhydraterne når du lyster det mest. Vi foretrækker selv at spise dem omkring træning, enten før eller efter. Årsagen til dette, er fordi vi selv oplever man kan spise mere efter træning, eller for at få energi op til træning. Grunden til du skal spise det, er fordi det som nævnt er kroppens primære energikilde. Det giver derfor ingen mening at leve “low-carb” hele livet.

 

Hvad er der godt ved at indtage Kulhydrat?

  • Det er kroppens primære energikilde
  • Hjælper dig med at restituere hurtigere
  • Det mætter godt, da de ofte indeholder fibre som i ris, pasta osv.

 

Hvor finder jeg de billigste Kulhydrater & Carbs?

Nu er det slut med at lede, i længere tid for at finde det billigste. Vi har lavet ovenstående tabel for at du som forbruger, kan finde det billigste og bedste til den rette pris. Vi har samlet en masse forskellige produkter i samme kategori, og sammenlignet dem på tværs af pris, indhold og kvalitet. På den måde behøver du ikke lede andre steder efter kulhydrater mere. Det hele er samlet lige her, i vores tabel.

 

 

Se også vores seneste nyheder!

Protein pandekager I dette indlæg vil du få 6 forskellige opskrifter på lækre og sunde pandekager! Du vil få en opskrift på protein pandekager, ...

Fie Sølverblad Mit navn er Fie Sølverblad, jeg er 20 år gammel (29 maj, 1997), jeg er 1.66 høj. Min scenenvægt er mellem 54-55 kg, offseason veje...