Sko Til Bentræning

Sko Til Ben Træning

De bedste sko til bentræning

Har du set folk der træner med bestemte sko til bentræning, og tænkt “hvorfor gør de det”?

Hvorfor jeg anvender VL sko til bentræning

Først og fremmest synes jeg de er mere behagelige at have på, og sætter tættere omkring foden. Det giver en “hvis” tryghed. Jeg synes personligt man står mere stabilt i VL sko, udover det synes jeg man står “bedre fast” altså skoene glider ikke når så nemt. Når man udfører Split Squat, synes jeg godt fødderne kan have en tendens til at glide. Udover det hjælper VL sko til at gøre udførsel af squat “nemmere” i forhold til anklen, fordi ens hæle bliver hævet en smule. Mange oplever at de ikke kan komme længere ned uden at runde i ryggen eller lign. At hæve hælene hjælper ofte på problemet med ikke at kunne komme under de 90 grader i en squat.

Sko Til Bentræning

Min mening er man uanset hvad bør bruge sko med en så tynd og hård sål som mulig, årsagen til det er fordi typisk Nike sko giver sig meget fordi sålen er så blød. Nike sko er super behagelige at gå eller løbe i, men til styrketræning hvor man eventuel har 100 kg på i squat, begynder skoene at give meget efter og kan gøre man står ustabilt og/eller står forskelligt med fødderne.

Når man så kan komme helt i bunden af sin squat, når man begynder at anvende VL sko, så bør man begynde med at arbejde på at forbedre ens ankel mobilitet, hvis dette har været problemet førhen. Det kan også være andre ting der spiller ind, det er dog vigtigt man arbejder med at forbedre problemerne, selvom man nu kan lave squat.

Det er dog meget personligt hvad fodtøj man foretrækker at træne i, jeg foretrækker VL sko til bentræning.

Se et godt udvalg af kvalitets VL sko her.

Hvis du har nogle spørgsmål, eller forslag til hvad næste indlæg skal handle om, er du meget velkommen til at skrive en mail til info@billigekosttilskud.dk

Læs flere blog indlæg her.

Ingen kommentar

Skriv en kommentar