Hvornår Skal Jeg Tage BCAA

BCAA

Hvornår Skal BCAA Tages

Hvornår skal jeg tage BCAA? Det er et ofte stillet spørgsmål, og vi forsøger at svare på det her. BCAA bør indtages før eller under træning, men kan også indtages efter træning. Vores personlige erfaring, er at det er mest optimal at tage før eller under træning, fordi de fleste ofte får et protein shake efter træning og/eller et stort måltid. BCAA er et smart kosttilskud hvis du er igang med at tabe dig, altså cutte. Det er ofte en fordel at indtage det når kroppen, er i et kalorie underskud fordi det er med til at beholde på muskelmassen. Udover det indeholder BCAA ikke særlig mange kalorier, og smager ofte rigtig godt. Så er du træt af at bare drikke vand under træningen uden smag, er BCAA også et lækkert kosttilskud til dette problem.

Hvornår Skal Jeg Tage BCAA

BCAA som er forgrenede aminosyrer i fri form, absorberes hurtigt i blodbanen og kræver ingen fordøjelse. Som tidligere nævnt, er en af fordelene ved BCAA et lavt indhold af kalorier, og kan med fordel indtages efter træning fremfor en protein shake hvis man vil spare på kalorier. Udover det lave indhold af kalorier, får du et meget koncentreret indhold af leucin i BCAA som virker positivt for proteinsyntesen. Studier viser at der sker en mindre nitrogen udskilning, hvis man indtager BCAA før/under træning. Dette kan være en af årsagerne til muskelnedbrydningen er lavere, ved et indtag BCAA.

Se et godt udvalg af BCAA her.

Hvis du har nogle spørgsmål, eller forslag til hvad næste indlæg skal handle om, er du meget velkommen til at skrive en mail til info@billigekosttilskud.dk

Læs mere om BCAA her.

Læs flere blog indlæg her.

Ingen kommentar

Skriv en kommentar