Hvornår Skal Jeg indtage Kulhydrater

Hvornår Skal Jeg Indtage Kulhydrater

Kulhydrater

Hvornår Skal Jeg indtage Kulhydrater? Det er et af de spørgsmål vi har fået, fra en af vores følgere. Vi vil i dette indlæg forsøge at give jer som læser en afklaring på hvornår kulhydrater bør indtages, og hvad der anbefales af kulhydrat kosttilskud. Der er stort debat på diverse medier, omkring hvornår man skal spise sine kulhydrater. En ting der er sikker er at hvis man skal tage på skal man være i kalorie overskud, vil man tabe sig skal man være i kalorie underskud. Så er det egentlig lige meget om man spiser mere fedt, protein eller kulhydrat, kalorie overskud er kalorie overskud. Det samme er gældende for underskud, du taber dig uanset om det er fedt, protein eller kulhydrat du spiser mindre af.

Hvornår Skal Jeg Indtage Kulhydrater

Vores personlige mening er at vi selv indtager vores kulhydrater, efter træning. Årsagen til dette, er at vi synes man ofte har en større appetit efter træning, end måltiderne før træning. Vi synes du skal spise dine kulhydrater, når du forventer at spise mest. Dit måltid bliver derfor meget mere spændende når du kan spise mere, end bare noget protein, fedt og grøntsager fordi “kostplanen” siger det. Vores anbefaling er som du kan læse, at du spiser dem når du føler du helst vil have dem.

Føler du din træning er bedre når du får en masse kulhydrater inden træning, fremfor efter træning så skal du spise dem før træning. Føler du derimod din træning er bedre når du først får kulhydraterne efter træning så skal du spise dem efter træning. Det er en meget personlig ting, og vi alle er meget forskellige. Du skal derfor følge hvad du selv oplever på din krop, og hvad du føler virker.

Se et godt udvalg af kulhydrat kosttilskud her.

Hvis du har nogle spørgsmål, eller forslag til hvad næste indlæg skal handle om, er du meget velkommen til at skrive en mail til info@billigekosttilskud.dk

Læs flere blog indlæg her.