3 ting du skal gøre for at bygge muskelmasse

3 ting du skal gøre for at bygge muskelmasse

Her er der samlet tre korte råd til, hvad du skal gøre, for at opbygge mere muskelmasse. Det er selvfølgelig en hel videnskab at vokse. Dog kan du komme langt med disse tre elementer. Særligt hvis du er nybegynder i et fitnesscenter, så er du nærmest garanteret at vokse, hvis du følger disse tre ting.

Spise nok

I sidste ende, så handler det at tabe sig eller at tage på om én ting. Kalorier ind, kalorier ud. Og hvad menes der så med det? Jo, det er egentlig ret simpelt. Der tages udgangspunkt i det der kaldes dit ligevægtsindtag. Dette er, hvor mange kalorier du kan indtage dagligt, for hverken at tabe dig eller tage på. I udregning af dit ligevægtsindtag tages der højde for alder, køn, vægt, højde samt dit aktivitetsniveau. Det er selvfølgelig blot et estimat, men giver et rigtig godt udgangspunkt. Ligger dit ligevægtsindtag eksempelvis på 3000 kcal, så skal du spise mere end dette, for at tage på. Dette kaldes også at bulke. Spiser du samtidig nok proteiner (ca. 2 gram pr. kilo kropsvægt), så er du på rette vej. Klik her og beregn dit ligevægtsindtag.

Træne nok og hvile

Hvis du vil bygge flere muskler, så skal du træne. Du havde nok gættet det, men dette er også et vigtigt element. Når du træner, så hiver du dine muskelfibre fra hinanden. Herefter genopbygger du med ved indtag af nok og korrekt mad. Det er i denne proces, at muskelvækst finder sted. Udover dette, så skal du selvsagt træne hele kroppen. Det skal ud i hvert fald, hvis man ønsker muskelvækst over det hele. Du kan godt opleve fremgang ved at træne 3 gange ugentligt. Dog anbefaler vi, at du træner 4-6 gange om ugen. Her vil man uden tvivl opleve flest resultater. Når vi ikke skrive, at man skal træne hver dag, så skyldes det netop denne genopbyggelse fase. Det er vigtigt, at kroppen får lov til at hvile sig. Det er i virkeligheden her, at vi vokser. Ikke når vi træner. Som det også kort blev nævnt ovenstående, så er det vigtigt med proteiner, når vi genopbygger/hviler. Hertil kan man med fordel bruge Proteinpulver som supplement.

Overrask kroppen

Det er vigtigt, at du overrasker dit krop. Og hvad menes der så med dette? Jo, træner man på samme måde altid, så vil kroppen blive vant til det. Her vil muskelfibrene så i mindre grad blive revet fra hinanden. Derfor, som du nok har hørt før, så siger man ofte, at man skal skifte træningsprogram hver anden måned. Her kan man ændre, hvilke øvelser man kører. Der kan også ændres i hvor tungt man kører, antal gentagelser og længden af pauserne imellem ens set. Ønsker du at få nye træningsprogrammer hver måned samt digitale kostplaner? Så kan vi anbefale at besøge Fitit.

 

Ingen kommentar

Skriv en kommentar